Prestatieafspraken

Elk jaar stelt de gemeente samen met huurdersorganisaties en de corporaties Prestatieafspraken op. Met deze afspraken wordt vastgelegd wat de prestaties van de partijen zijn op het gebied van leefbaarheid, duurzaamheid, betaalbaarheid en beschikbaarheid. In het voorjaar brengt de corporatie een eerste ‘bod’ uit. Met dit bod worden de plannen bekend gemaakt. Het streven is om de hierna volgende planning te volgen:

Wat?Wanneer?Wie?
Startbijeenkomst24 februariHuurdersorganisaties, corporaties en gemeente
Opstellen bodvoor 1 juliCorporatie en huurdersorganisatie
Indienen bod en reactie/standpuntendocument huurdersorganisatie1 juliCorporatie en huurdersorganisatie
Tripartite gesprekken17 augustus-4 septemberHuurdersorganisatie, corporatie, gemeente
Van biedingen naar afsprakenSeptember, oktoberWerkgroep prestatieafspraken
Bijeenkomst conceptafsprakenOktoberHuurdersorganisaties, bestuurders, raad
Ondertekening afspraken1-10 decemberAllen

Zodra het kan organiseert de HPPG een bijeenkomst met huurders en huurdersverenigingen om met hen over de prestatieafspraken van gedachten te wisselen. Ook onderzoekt ze of deze bijeenkomst misschien wel digitaal kan plaatsvinden.